Uleiul vegetal din seminte de in

By

Denumirea botanica: Linum usitatissimum

Obtinere: prin presare la rece a semintelor de in

Folosire: intern si extern

Culoare: auriu-galbui

Valabilitate: 2 luni

 

Uleiul vegetal din seminte de in, este unul dintre cele mai vechi si importante culturi de plante. Efectul uleiului vegetal este foarte bine cercetat si are caracteristici pozitive enorme asupra intregului organism. Un lucru special la uleiul vegetal de in este procentul mare de acid alfa linoleic (este o molecula care contine sulf) pe care corpul nu il poate produce si e nevoie sa îl luam din hrana. Uleiul de in este folosit pentru psihic în situatii de stres, nervozitate, ADHS, s.a. si fizic în situatii de boli de piele, probleme respiratorii, alergii, menopauza, etc.

 

Hipopcrates folosea uleiul vegetal din seminte de in si semintele de in ca si remediu pentru a promova sanatatea corpului si a sufletului. În 2005, inul a fost numit planta vindecatoare a anului.

Exista cca. 200 de varietati diferite de in. Rasele sunt adaptate în functie de folosinta plantei: astfel inul atinge pentru extractia fibrelor, 150 cm înaltime, iar comparativ cu uleiul de in, doar 50 cm înaltime. Florile de in au culoarea albastru deschis, semintele au o lungime de 5mm, au o coaja tare si contin doar putin ulei valoros.

Uleiul vegetal de in presat la rece este obtinut la o temperatura de maxim 40 de grade.

Urmatoarele ingrediente sunt în special relevante pentru efectul si proprietatile uleiului:

  • acid palmic (saturat): 6 %
  • acid stearic (saturat): 5 %
  • acid oleic (Omega 9): 18,3 %
  • acid linoleic (Omega 6): 16 %
  • acid alfa linoleic (Omega 3): 53 %

 

 

Datorita proportiei ridicate al acizilor grasi Omega -3, uleiul vegetal din seminte de in are un efect pozitiv asupra

  • inimii si sistemului circulator
  • vederii
  • creierului
  • memoriei
  • sanatatii mentale.

Efecte: anti-inflamator, antioxidant, sporeste concentrarea, calmant, emolient, regenerator al celulelor, reglare – hormoni, imunomodulator.


Posibilitati de aplicare – se recomanda intern în special la:

  • ADHS
  • alergii
  • frica
  • rigidizarea arterelor
  • astm
  • boli respiratorii (ex. bronsita)
  • depresie
  • colesterol ridicat
  • tensiune ridicata
  • diabet
  • inflamatii
  • boli de piele
  • nervozitate
  • boli de rinichi
  • simptome de stres si Burn out
  • menopauza
  • constipatie

Ingerarea uleiului vegetal din seminte de in poate sa reduca reactiile inflamatorii din corp. Experientele au aratat ca inflamatiile marcate au scazut într-o saptamana cu 30 %, dupa o cura cu ulei vegetal din seminte de in.

Melanie Köhler, nutritionist la Universitatea Jena din Germania, a examinat efectele de la 2 linguri de ulei de in pe zi la 19 barbati si femei suprapoderali. Ea si-a dat seama ca în perioada de studiu de 6 saptamani, valorile acizilor grasi omega 3 din sânge s-au dublat. În plus, valorile tensiunii arteriale au fost mai scazute si grasimea din sânge s-a îmbunatatit.

Biochimistul Johanna Budwig (fondatoarea dietei pentru cancer ulei-proteine-alimente), recomanda combinatia dintre uleiul vegetal din seminte de in si brânza de vaca, datorita continutului ridicat de amminoacizi care contin sulf, al valorosului acid alfa linoleic omega 3 din uleiul de in care devin mai solubile si absorbabile.

Uleiul din seminte de in se distinge prin continutul ridicat de tocoferol (vitamina E ). Este vorba mai ales despre gama – tocoferol în acest ulei. Acest ingredient activ este utilizat ca antioxidant în industria alimentara si cosmetica. Gama tocoferol se gaseste în cantitati mari si în uleiul din seminte de zmeura si camelina.

Aplicarea externa se foloseste în special la

  • boli ale aparatului respirator
  • neurodermita
  • hemoroizi
  • mâncarimi
  • piele crapata

Uleiul vegetal din seminte de in este solutia traditionala pentru tuse si boli ale aparatului respirator.

Reteta – compresa pentru eliberarea cailor respiratorii:

1 lingura de ulei vegetal din seminte de in

1 pic de ulei esential de mirt (myrtus communis) tc. Myrtenyl acetat

Se amesteca uleiul de in si de mirt si se picura pe un prosopel de bumbac sau in, se aseaza pe piept pe timpul noptii, iar înainte de culcare se ingereaza o lingura de ulei vegetal din seminte de in.

Cura de 3 saptamani cu ulei de in: cate 1 lingurita dimineata si seara ( si pentru copii de la 2 ani).

În bucataria aromata:

Salata de cartofi – se poate face un amestec de 4-5 linguri de ulei de in si 2 picaturi de ulei esential de rozmarin si se amesteca cu  2 kg  de cartofi natur.

 

cu drag,

We also recommend

No Comments

Leave a Reply